Thursday, February 2, 2012

Kuala Terengganu Menjadi Saksi Penyatuan Ally dan Farah. Ewah


Alkisahnya, 20 Januari yang lalu, telah selamatlah dinikahkan Ally Iskandar dengan Farahin Lee. Berkenalan tiba-tiba, sekejap je, tak sempat bercinta, tak bertunang pun, terus kahwin. Bercinta selepas kahwin. Oh, indahnya. Memang idaman semua orang kalau boleh, nak bercinta selepas ada ikatan sah. Lebih berkat kan. Moga Allah berkati pengantin dua orang ni sampai syurga. :')


Macam mana aku boleh sampai ke majlis ni? Aku pun tak pernah sangka. Semuanya tak dirancang pun. Macam kisah Ally dan Farah lah. Tak sangka tak dirancang pun tiba-tiba menjadi kan. Hehe. Bila aku twitpic gambar dengan Farah dekat Twitter, semua pakat tanya, aku ni sedara Farah kah? Kawan Farah kah? Tettt. 2-2 pun bukan sebenarnya.

Farah ni kira kawan kepada kawan lah sebenarnya sebelum aku kenal dia. Lepas kenal, boleh panggil aku peminat blog dia ataupun orang yang terinspirasi sampai berkaca-kaca mata dengar kisah dia. Heuheu. Classmate dekat AIKOL, si Nyna Shafrina yang sebenarnya kawan kepada Farah ni. Diorang 1 sekolah dulu. Nama group diorang, CRBP. Heee.

Masa awal masuk sem 5, lepas raya puasa haritu, Nyna bagitahu berita mengejut kat kitorang semua yang Ally akan kahwin dengan Farah. Nyna pun ceritalah semua blablabla, so, kitorang pun takdelah nak kecohkan ke apa. Hormat privacy orang kan. Then, aku pun start lah cari Farah dekat blog, facebook dan twitter. Nak jugak kenal dengan gadis misteri yang berjaya menambat hati Ally. :P

Masa habis final exam haritu, Nyna pun bagitahu kitorang yang dia akan sponsor baju nikah Farah. Mama Nyna ada butik iaitu Safora Boutiqe. Dan Nyna cakap dia taknak naik flight untuk bawak baju tu. So dia nak drive balik dari KL ke Terengganu tapi taknak balik sorang-sorang. Jadinya, Aisyah, Neen dan aku pun pergilah teman Nyna. Lagipun aku tak pernah pergi Terengganu. Excited tu lebih sikit. Tapi, Nyna dah mintak izin Farah siap-siap lah sebelum bawak kawan-kawan ni datang kenduri dia. Gitulah ceritanya. Hihi.


Majlis sanding belah petang buat dekat rumah Farah. Tema tradisional kampung so pengantin pakai sangat-sangat simple. Muka Farah pun macam lagi selesa compare dengan pagi masa nak nikah tu. Tapi yang sweetnya tengok Farah dengan Ally malu-malu and macam kekok sikit lepas nikah. Yela, tak pernah bercinta kan, lepastu diorang sure akan rasa baru je setiap hari. Semua pun macam nak menangis tengok kemanisan diorang. Walaupun jarak umur 13 tahun, nampak padan sangat.


Begitulah kisahnya kepergian aku dan rakan-rakan memeriahkan majlis Farah dan Ally. Boleh dikatakan untuk majlis ni, banyak gila benda yang Farah buat sendiri. Hantaran buat sendiri, goodies bag buat sendiri, make-up pun sendiri. Itu belah perempuan punya. Belah lelaki dengar cerita buat 5 Feb ni dekat Ibai Golf Club kebenda ntah.

Semoga Ally dan Farah berbahagia selalu dan dapat anak-anak yang comel molek ye. :D

UPDATE:

Official video Ally Iskandar dan Farah Lee ada pulak termasuk sikit muka kitorang ni semua. Mula-mula tengok macam eh, pengantin pun tak tunjuk lagi, tetiba muka kitorang dah ada. Cam awkward sikit la. Ramai pulak yang nampak kitorang dalam tu. Malu. Heee. Cuma tumpang meriah kan majlis je. Barakallah. :D